Αναγνώστες, Φίλοι και Περαστικοί

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Κουνέλι στιφάδο με κολοκυθάκια και πατάτες στο φούρνο


Κουνέλι στιφάδο με κολοκυθάκια και πατάτες στο φούρνο


Παλιά…στο χωριό είχαμε στο σταύλο μας μαζί με τα άλλα κατοικίδια και λίγα κουνέλια. Το κρέας αρκετά σπάνιο και η αγροτική οικονομία της οικογένειας βάσιζε την διατροφή της πάνω και σε αυτά.
Συνήθως δεν κατάφερναν να γίνουν περισσότερα από 10 και η μάνα μας πρόσεχε να μην σφάξει πολλά και σταματήσει ο πολλαπλασιασμός της κουνελοοικογένειας και μαζί και η κρεατοφαγία μας..
Δεν ξέρω πως ξέφυγαν από τον έλεγχο της μάνας μου και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έφτασαν τα 100!!
Η φαντασία της μαγείρισσας ξεπέρασε τα όριά της!!! Στιφάδο, γιουβέτσι, με ρύζι, με πατάτες, μέχρι και κουνελοκεφτέδες μας έφτιαχνε!! Και διαρκώς άλλαζε τις συνταγές, γιατί μετά από μερικές μέρες αρχίσαμε να γκρινιάζουμε : πάλι κουνέλι;

Η σημερινή συνταγή λοιπόν είναι αφιερωμένη στην εφευρετικότητα της μάνας μου, που
χωρίς βιβλία και συνταγές έβρισκε πάντα τρόπο να φτιάχνει ένα νόστιμο φαγητό ανάλογα με τα υλικά που είχε στη διάθεσή της.

Υλικά

1 κουνέλι σε κομμάτια
5-6 μεγάλα κρεμμύδια
4 φρέσκες ντομάτες
4 μεγάλες πατάτες
6 κολοκυθάκια
3 φύλλα δάφνης
Μαύρο πιπέρι
Μπαχάρι, θυμάρι
Αλάτι
Μισό φλυτζάνι ελαιόλαδο
1 φλυτζάνι Σαμιώτικο γλυκό κρασί.(ή ό,τι άλλο κρασί υπήρχε στο βαρέλι)

Το κουνέλι το περνάμε από λάδι και το τσιγαρίζουμε σε μια χύτρα, αφού ροδοκοκκινίσει προσθέτουμε τα κρεμμύδια και σβήνουμε με το κρασί. Προσθέτουμε τις ντομάτες, τη δάφνη, το θυμάρι, το μπαχάρι και το πιπέρι και το αφήνουμε για 30 περίπου λεπτά να σιγοβράσει.
Στο μεταξύ κόβουμε τα κολοκυθάκια σε χοντρές φέτες και τις πατάτες κυδωνάτες και τις τηγανίζουμε ελαφρά, ώστε να ροδίσουν χωρίς να μαλακώσουν πολύ.

Αφού ετοιμαστούν οι πατάτες και τα κολοκυθάκια, βάζουμε το στιφάδο σε ταψί, προσθέτουμε τις πατάτες και τα κολοκυθάκια και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 45 λεπτά.

Καλή σας όρεξη!

19 σχόλια:

Artanis είπε...

Δεν έχει κουνέλια στη ΝΖ, εγώ τουλάχιστον δεν έχω βρει να πουλάνε κάπου...
Φαντάζομαι πώς γίνεται και με άλλο κρεας πάντως, ε;
Καλό βράδυ να έχετε και καλή βδομάδ αύριο

Benikos place είπε...

Καλησπερα Αρτανις,
και με κοτοπουλακι μια χαρα νοστημια ειναι.Καλη βδομαδα και για Σας.

Maraki...divinamente mortal είπε...

Ωχ Παναγία μου κατι νοστιμιες!!!
Να είχα ενα κομματακι να δοκιμασω.
Η συνταγη φαινεται σουπερ!!
Θα την δοκιμασω με κοτοπουλο που το βρισκω πιο ευκολα εδω στην Ισπανια.

logia είπε...

...mmmmm, es schmeckt gut....!!!!

maximus είπε...

Πω πω! Μύρισε το σπίτι.

Καλημέρα :-)

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Καλημέρααααα

elen είπε...

Υπέροχη συνταγή για κουνελάκι. Το Σαμιώτικο κρασάκι δίνει υπέροχο άρωμα και γεύση στα φαγητά, αυτό χρησιμοποιώ πάντα. Καλή εβδομάδα παιδιά :)

Giorgos Varvakis είπε...

Σου βγάζω το "σκούφο" μου φίλε μου!! Και για το στόρυ και για τη συνταγή!
Να σε χαίρεται η μανούλα σου που καθαρίζει φρέσκα φασολάκια (που λέει και ο ποιητής)!!!
Φιλιά σε όλους σας

mia maria είπε...

Με πήραν οι μυρωδιές! Τέλειο φαίνεται! Η εφευρετικότητα της μανούλας σου είναι ξεχωριστή! Καλή εβδομάδα!

Ξανθή είπε...

Εξαιρετική η αναφορά στην αγροτική οικιακή οικονομία, τι μου θύμησες τώρα!!!
Για να μαθαίνουν κι οι νεότεροι αλλά να θυμούνται κι οι μεγαλύτεροι!!!
Καλή εβδομάδα!!

VAD είπε...

Α,ειχαμε και μεις κουνέλια τότε στα παιδικά χρόνια,φάγαμε καλά,αλλά τα ζωντανά φάγανε ενα αγριόχορτο και ψοφήσαν όλα...

Vassilis είπε...

θα περιμένω έξω από το φούρνο. Δεν το κουνάω ούτε βήμα. Μόλις ψηθεί θέλω το κομμάτι μου!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα Βενια,καλησπερα Νικο!
Νοστιμοτατο φαινεται!Μακαρι να μπορουσαμε να δοκιμασουμε,οπως λεω και στις κορες μου, μονο αυτο δε καταφερε η τεχνολογια!θα προσπαθησω να το μαγειρεψω.ειχαμε κι εμεις σταυλο και κουνελια οσο ζουσε ο μπαμπας μου, στο χωριο.
Μια χαρα προσαρμοστηκε η μικρη μου στο Σαουθαμπτον οπου κανει το μεταπτυχιακο της.
Κατερινα
Καλως να ρθετε στη Θεσσαλονικη και να βρεθουμε!

Betty's Cuisine είπε...

Κουνέλι έχουμε συχνά στο σπίτι γιατί τα εκτρέφει η πεθερά μου στην Κρήτη, δυστυχώς όμως ο σύζυγός μου επιμένει στις κλασικές κρητικές συνταγές, ήτοι στιφάδο ή τηγανιτό, άρα δεν έχω και μεγάλες πιθανότητες να το δοκιμάσω...παρ όλα αυτά δείχνει εξαιρετικό, με ωραία χυλωμένη σαλτσούλα!

Richard είπε...

I ll go to make some tsatsiki right a way ...:)

Ανώνυμος είπε...

δεν βάζετε και καμμιά συνταγή για ρεβυθοκεφτέδες

Unknown είπε...

ΑΧ!!! αυτες οι μανουλες με πολυ λιγα πραγματα εφτιαχναν γευστικα φαγητα, οχι σαν σημερα που πας να φας και σου φερνουν μια πιαταρα και μεσα ψανεις να βρεις το φαγητο......ασε εκεινοι οι στολισμοι με ολο το λαχανοκηπο του χωριου.Ειδα μια φωτο με κατι πρασσα στολισμενα .Εγω τα πρασσα τα τρωω με το χοιρινο και το φχαριστιεμαι δεν τα βαζω στο βαζο.Φιλια

Benikos place είπε...

Σας ευχαριστουμε παρα πολυ για τα καλα σας λογια.Το κουνελακι το τιμησαμε οπως του αξιζε.
Ναστε καλα.
Ανωνυμε κοιτα στα κουζινοσκαλισματα τις Ελεν, εχει την συνταγη που ζητας.
Καλο σας βραδυ.

skapetis είπε...

Ξεδιπλώνεις κι άλλα προσόντα Νίκο με τις συνταγές βλέπω. Ωραίο το κουνελάκι(το καημένο) με τα μεγάλα αυτιά. Σε συγχωρώ γιατί είναι μεσημέρι κι ετοιμάζομαι για φαί. Τι τρώω; Λιθρινάκια τηγανητά, βλήτα και κολοκυθάκια βραστά και φυσικά ΟΥΖΟ Σάμου. Αρπα την !!!