Αναγνώστες, Φίλοι και Περαστικοί

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Πευκομανίτες ή πιπερένιες σε χυλό μπύρας


IMG_0044

Τις Κουμαρένιες μανίτες τις γνωρίζετε ήδη, είναι τα γνωστά σε όλη την Ευρώπη Lactarius Deliciosus .
Τον Οκτώβρη που μας πέρασε βρέθηκα στη Σάμο, ο καιρός βροχερός με λιακάδες, ιδανικός για μανιτάρια. Πράγματι η λαική αγορά στο Bαθύ γέμισε με τα λευκά μανιτάρια που βλέπετε. Οι ντόπιοι τα λένε πευκομανίτες ή πιπερένιες. Δεν είχα δοκιμάσει ποτέ και τις θεωρούσα δεύτερης κατηγορίας -σε σχέση με τις κουμαρένιες πάντα- που θεωρούνται πολύ γκουρμέ.



IMG_0045


Αγόρασα, σκληρές και πολύ λερωμένες από τις σαπισμένες πευκοβελόνες κάτω από τις οποίες και φυτρώνουν. Μετά από ένα πολύ κοπιαστικό πλύσιμο με σφουγγαράκι αποφάσισα να τις δοκιμάσω με χυλό μπύρας, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες. Έγιναν φ α ν τ α σ τ ι κ έ ς ! ! ! απρόσμενα νόστιμες, ελαφρά πικάντικες και απρόσμενα τραγανές ! Τόσο πολύ μου άρεσαν που θύμωσα στο τέλος για την άγνοιά μου τόσα χρόνια να μην τις έχω δοκιμάσει.

Έψαξα στο διαδίκτυο αλλά δεν μπόρεσα να βρω το παραμικρό για το όνομα αυτού του μανιταριού. Ο μόνος που το έχει φωτογραφίσει και το αναφέρει σε ανάρτηση του είναι ο συμπατριώτης
'Αγρυπνος .
Αν κάποιος γνωρίζει κάτι, ας αφήσει σχόλιο.

IMG_0043


Από τον συμπατριώτη και συνμπλόγκερ Μπάλο μαθαίνουμε τα παρακάτω:
Καλημέρα Νικόλα!! Μου κέντρισες το ενδιαφέρον με τις επιστημονικές σου αναζητήσεις και το έψαξα λίγο παραπάνω.
Οι πιπερένιες συναντώνται και στο γειτονικό μας νησί της Λέσβου με τις παρακάτω ποικιλίες και ονομασίες :
Πιπερίτες (Περπερίτες)-περιοχή Μανταμάδου= Russula delica
, Russula chloroides
Πιπερίτες περιοχή Μυτιλήνης=Lactarius piperatus

Έχω την εντύπωση πως οι δικές μας είναι Russula delica

Ευχαριστούμε πάρα πολύ Γιώργο!

6 σχόλια:

ΕΛΕΝΑ είπε...

Τους κουμαρομανίτες ξέρω κι εγώ, αυτά ομολογώ πρώτη φορά τα βλέπω.
Αν τα πετύχω θα τα πάρω οπωσδήποτε, αφού λες ότι άξιζαν τον κόπο!
Καλό βράδυ!

Giorgos Varvakis είπε...

Καλησπέρα Νικόλα!! Με πήρανε οι μυρωδιές και ήρθα τρέχοντας :))
Λαχταριστή η ανάρτηση σου!! Εντάξει, δεν είναι πρώτα ονόματα οι Πιπερένιες, αλλά μια χαρά τις καταβροχθίζαμε όλο το Χειμώνα στου Λελούδα!!
Του χρόνου με το καλό, που θα κόβεις βόλτες στο βουνό, όταν τις βαρεθείς (!!!) θα τις κόβεις να μου τις στέλνεις :))
Έχω κι εγώ φυλαγμένες στην κατάψυξη, για τη Μεγαλοβδομάδα.
Αρχηγός ο φίλος μας ο Side21, αλλά κι Μπάλος μια χαρά τις έχει ονοματίσει και φωτογραφίσει στους Μανιταροσυλλέκτες του Καρβούνη!! Έτσι, για την ιστορία :)
Να είστε όλοι καλά
Φιλιά
Καλό βράδυ

Benikos place είπε...

Καλησπερα Γιωργο, πρωτη φορα την βλεπω την αναρτηση! μου ξεφυγε μαλλον μεταξυ αλλαγης πανας και ταισματος...πολυ καλη! Επιστημονικο ονομα; δεν γνωριζεις; κριμα. Καλο βραδυ.

Benikos place είπε...

ΥΓ.: Γιώργο μη στεναχωριέσαι καθόλου, μόλις αδείασει το καλάθι με τις μανίτες που μου στειλες θα στο γεμίσω εγώ με φρέσκιες, γιαυτό είναι οι φίλοι ;))

Giorgos Varvakis είπε...

Καλημέρα Νικόλα!! Μου κέντρισες το ενδιαφέρον με τις επιστημονικές σου αναζητήσεις και το έψαξα λίγο παραπάνω.
Οι πιπερένιες συναντώνται και στο γειτονικό μας νησί της Λέσβου με τις παρακάτω ποικιλίες και ονομασίες :
Πιπερίτες (Περπερίτες)-περιοχή Μανταμάδου= Russula delica
, Russula chloroides
Πιπερίτες περιοχή Μυτιλήνης=Lactarius piperatus

Έχω την εντύπωση πως οι δικές μας είναι Russula delica
Δεν το κατέχω το άθλημα καλά και δε μπορώ να είμαι απόλυτα σίγουρος!!
Μπορεί και να έχω πιο σίγουρη απάντηση σύντομα
Φιλιά
Καλή Εθνική Επέτειο
Όσο για το καλάθι, μεζές - κέρασμα της παρέας στο ταβερνείο ήταν, όπως κι αυτές της κατάψυξης. Δεν είχα την τύχη ούτε τη χαρά να τις μαζέψω εγώ..!!
Έλεγε η γιαγιά μου η συχωρεμένη : "Ο λόγος σου με χόρτασε και το φαΐ σου φάτο" ;))

Benikos place είπε...

Καλησπέρα Γιώργο! εγραψες με την ερευνα! πραγματι αυτές είναι!! Σευχαριστώ πολυ ήθελα να ξερω. Για την εθνική επετειο , βρήκα κατι πολυ καλο, κοιτα στο facebook το βιντεακι που ανεβασα, απο την ταινια του καλογεροπουλου.
..και κατι για τις γιαγιαδες !!! καλά τα λεγε Γιωργη γιατι η δική μου ελεγε...οσα ξερει ο νοικοκυρης... δεν τα ξέρει ο κοσμός όλος...Θεός σχωρεστες.